Παγκόσμια Ημέρα Ελευθερίας του Τύπου - Ψηφιακή Αφήγηση και κορονοϊός
Tο European Communication Institute (ΕCI) με την συνδιοργάνωση του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα, υλοποιεί μία Δράση που εξετάζει την Ψηφιακή Αφήγηση στους Καιρούς του Κορονοιού.
H πρωτοβουλία εντάσσεται στις κοινές δράσεις του Θεσμού και του πανεπιστημιακού φορέα, για την υπόθεση του Εγγραμματισμού του Πολίτη (Citizen Literacy), που εκτυλίσσεται από το 2017. To World Press Freedom day, γιορτάζεται παγκοσμίως στις 3 Μαΐου. Η δράση που θα κορυφωθεί την Κυριακή 24 Μαΐου, στοχεύει να αναδείξει την σημασία της Ψηφιακής Αφήγησης με εστίαση σε εποχές κρίσης, προγραμματίζοντας δύο σκέλη:
Στο πρώτο, που θα είναι ανοικτό στο κοινό καλούνται δύο ομάδες, μία αποτελούμενη από φοιτητές και μία από καθηγητές και επαγγελματίες της οπτικοακουστικής και της ψηφιακής επικοινωνίας να συν-δημιουργήσουν διδακτικό υλικό σε μορφή μιας Ιστοσελίδας.
Το υλικό αυτό θα είναι στην συνέχεια διαθέσιμο σε όλους, ειδικά στις πανεπιστημιακές σχολές Επικοινωνίας. Οι φοιτητές εστιάζουν στο προφίλ παγκόσμιας αναγνώρισης Αφηγητών, ενώ οι «ειδικοί» συμμετέχουν με άρθρα και ασύγχρονα βίντεο σχετικά με την αφήγηση στη τρέχουσα συγκυρία.
Ειδική αναφορά γίνεται στους κινδύνους που διατρέχουν οι δημοσιογράφοι, στην κάλυψη της πανδημίας, παγκοσμίως.
Στο δεύτερο σκέλος, που απευθύνεται σε μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας, επιχειρείται να αναλυθεί η αφηγηματική πολιτική της Κεντρικής Διοίκησης στην διάρκεια της πανδημίας. Το υλικό θα ανατείμνουν διδάσκοντες, ειδικοί, φοιτητές και στελέχη πολιτικής επικοινωνίας. Το υλικό θα αναρτηθεί σε δεύτερο χρόνο στο ίδιο παραπάνω αποθετήριο.
Το ECI και το γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Αθήνα, έχουν κατά καιρούς φέρει σε δημόσια θέα, όψεις και θέματα Επικοινωνίας και Τεχνολογίας. Μεταξύ τους, σεμινάρια και πρωτοβουλίες για τα Drones, τα Fake News, την Ψηφιακή Ασφάλεια και Ιδιωτικότητα, την Παραπληροφόρηση, την υπόθεση Πολκ, την Βία κατά του Προσωπικού Επικοινωνίας - Δημοσιογράφων κα.
Ο Θεσμός και το Ινστιτούτο, συνεπικουρούμενοι από πλειάδα φορέων, επιχειρούν με τις πρωτοβουλίες τους να δημιουργήσουν ένα πλαίσιο εκπαιδευτικού προγράμματος που θα υπηρετεί τις διεπιστημονικές γνώσεις και δεξιότητες που είναι απαραίτητες στον Πολίτη του 21ου αιώνα, τόσο για να ασκεί τα δικαιώματά του, όσο και για να συμμετέχει ισότιμα σε μία όλο και πιο ανταγωνιστική αγορά / απαιτητική κοινωνία.